Laatste dagje

27 juli 2018 - Praag, Tsjechië

Heeeey allemaal,

Vandaag was alweer onze allerlaatste dag en niemand kan zeggen dat het saai was. Eerst hebben we weer heerlijk gepicknickt in 't parkje. Daarna zijn we in de tram gestapt naar de burcht. Of eigenlijk eerst de verkeerde metro, toen de goeie en toen de aansluitende tram (oeps). Tegen die tijd was t al over de 30 graden zonder regen helaas dit keer. Eindelijk bij de burcht was het natuurlijk super druk, dus na controle (yep pap en mam we hadden t mes al uit de tas gehaald haha) stonden we daar tussen de honderden toeristen naar de wacht, de kerk en de prachtige tuinen te kijken. Vervolgens liepen we omhoog op zoek naar zwarte ijs cones die hier specialiteit zijn. De cones is t algemeen dan niet zwart. Maar ik dacht van vorig jaar te herinneren dat ze daar bovwn geheel zwarte met zwart ijs verkochten en dan leek Mandy wel wat. Zoals je al raad niet gevonden.. Dus later tram terug naar burcht daar uitgestapt omdat ik graag t pad naar beneden wilde lopen en de tram daar de stad weer ingenomen. Weer verkeerde tram, weer extra lopen. Dus nu begon Mandy toch wel een beetje te klagen dat ze al dit had gelopen en nog steeds geen ijs, niet heel raar. Maar toen hebben we toch mar gesettled voor normale cones en ze was meteen verkocht haha. Dus t wachten was t waard en morgen halen we er een zonder ijs voor in de trein.
Nog een ander klein feitje wat deze dag zeker niet saai maakte was de bommelding waar we midden in kwamen te zitten. Verdachte tas bij de burcht, militairen met geweer, politie zwaar bepakt met geweren, andere politie, man met hond etc kwamen er telkens meer bij en de cirkel groter tot we helemaal van 't plein af moesten. Natuurlijk toch zo dicht mogelijk blijven kijken want nieuwschierig haha. Maar eindelijk de te verwachten anti climax want t was gewoon een vergeten tas. Maar we hadden ons in ieder geval weer bijna een uur goed vermaakt haha.
En als laaste hebben we vandaag de vakantie afgesloten met Mandy dr "einde-van-de-vakantie"-eten, McDonald's.

Onze laatste slaap lekker vanuit t buitenland. Morgen komen we ook weer smelten op Nederlandse bodem.

Knuffels

1. Joke/Joop:
    28 juli 2018
    Wat een spanning allemaal.2x verkeerde tram. Bommelding. En dat voor de laatste dag. Alles moet je meegemaakt hebben zullen we maar zeggen. Een hele fijne en veilige terugweg. Groetjes van ons. Xxx
  2. Fie:
    28 juli 2018
    Veilige terugreis en bedankt voor de leuke reisverslagen!
  3. Corrie:
    28 juli 2018
    Veilige reis terug en kijk uit naar de verhalen van jullie reis als jullie thuis zijn
  4. Mama:
    29 juli 2018
    Geweldig mooi en spannend reisverslag!
    Leuk om jullie gevolgen te hebben
    Veel liefs mama en papa